SEŠG sodeluje v projektu Podporna okolja za spodbujanje prečnih kompetenc v vzgoji in izobraževanju -SETCOM, ki razvija sinergijo dveh sklopov prečnih kompetenc: pismenost na področju umetne inteligence in socialno emocionalno kompetenco.
Naslavlja učitelje in vzgojitelje, študente pedagoških smeri, visokošolske učitelje in sodelavce in administrativne sodelavce v izobraževalnih institucijah. Razvijanje poteka skozi aktivnosti vzajemnega učenja – pedagoška srečanja in izobraževalne module.
Partnerji Univerze v Mariboru smo Univerza NORD Norveška, OŠ Draga Kobala Maribor, Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor, Andragoški zavod Maribor, Osnovna šola in vrtec Hoče, Zveza prijateljev mladine Maribor in Mestna občina Maribor.
V dve leti trajajočem projektu so bila od julija 2022 izvedena tri pedagoška srečanja, s katerimi smo vzpostavili okolje, kjer bo v nadaljevanju potekala izmenjava inovativnih pedagoških praks. Cilj pedagoških srečanj je podpreti samorefleksijo lastne pedagoške prakse na področju razvoja prečnih kompetenc pri učencih na celotni izobraževalni vertikali, omogočiti izmenjavo izkušenj in razvoj inovativnih pristopov k poučevanju in učenju ter podpreti reševanje izzivov in dilem, s katerimi se srečujejo pri razvijanju prečnih kompetenc. Obenem je cilj pedagoških srečanj tudi omogočiti izražanje potreb pedagoških delavcev na tem področju ter le-te upoštevati pri načrtovanju izobraževalnih modulov za štiri ciljne skupine: visokošolski učitelji, pedagoški delavci, študenti pedagoških programov in administrativni delavci v izobraževalnih institucijah. V znanstveno usmerjenih delovnih paketih sta bila na osnovi pregleda obstoječih virov pripravljena dva sklopa mer: inštrumentarij za procesno in sprotno evalvacijo, ki vključuje evalvacijske vprašalnike, obrazce za sprotno refleksijo in fokusno skupino; inštrumentarij za evalvacijo učinkov, ki vključuje različne metodološke pristope, ki bodo omogočali oceno učinkov projekta.
Za tri izmed štirih ciljnih skupin smo oblikovali načrte izobraževalnih modulov, ki vključujejo seznam prečnih kompetenc in smernic za razvijanje le-teh v šolski praksi. Pri izvajanju in preizkušanju inovativnih modelov poučevanja in učenja je sodelovalo sedem visokošolskih učiteljev, nastalo je skoraj dvajset gradiv predavanj in delavnic. Štiri partnerske izobraževalne institucije smo izvedle prenose znanja (tudi na SEŠG) z namenom spodbujanja razvijanja kompetenc pismenosti s področja umetne inteligence in socialnega in čustvenega učenja. Bodoči učitelji so izvedli dvanajst nastopov, kjer so rezultate preizkusili tudi v osnovni šoli.